اولين سايت مرجع کارتون و کاريکاتور در ايران

 

جمعه، 19 اسفندماه 1384  شکایت علیه یالثارات / مسعود شجاعی طباطیایی

دو هفته قبل ،دانشجوی جوانی با اسم حسین آزاد به عنوان خبرنگار آزاد با من تماس گرفت و بعد به خانه کاریکاتورآمد ، او به دنبال تهیه گزارشی ار فعالیت های اخیر این خانه بود. در گفتگو با من سولاتی مطرح شد که در جواب آن از تبلیغاتی که مدتهاست در رسانه های غربی بر علیه ایران صورت می گیرد صحبت کردم .
از سایت cagle.com که در اسفند ماه سال قبل با موضوع war with Iran (جنگ با ایران) جنگ روانی سختی را بر علیه ایران راه انداخته بود، گفتم ( این اتفاق همچنان بر روی صفحه اول این سایت قرار دارد ) واکنش خودم در جواب به این هجمه را بیان کردم ، یعنی با طراحی کاریکاتورهایی با موضوع "توصیه به سربازان آمریکایی" که در سایت ایران کارتون قرار گرفت و کمی بعد به شکل کتاب چاپ شد. (که تقریبا همه کاریکاتوریست ها و علا قه مندان به کاریکاتور در جریان آن هستند )
از دلتنگی هایم در ارتباط با اتفاقات دیگری که کمی بعد با چاپ طرح های موهنی از پیامبر اکرم (ص) مضاعف شد گفتم و بعد راجع به مسابقه ی"چرا باید فلسطینی ها تاوان هولوکاست را بدهند" صحبت کردم ،از هولوکاستی صحبت کردم که به زعم من حربه ای برای صهیونیست ها شد که فلسطین را اشغال کنند .
در اینباره باز از دلتنگی هایی صحبت کردم که این روزها به زعم من بعضی از دوستان خوبم متوجه منظور من نشدند که بازتا بهای مختلفی داشت .
اما متاسفانه بدون اجازه من این مطالب با تغییرات وسیعی تبدیل به مطلبی یا عنوان " تهدیدات مزدوران داخلی " شد که در نشریه ی یالثارات به چاپ رسید!
1- از چاپ این مطلب در نشریه "یالثارات " در اسرع وقت شکایت خواهم کرد.
2- در تیتراصلی این نشریه عنوان" تهدیدات مزدوران داخلی " به چشم می خورد که به هیچ عنوان این مطلب را من نگفته ام و دروغ محض است و این مورد نیز از مواردی است که در شکایت من حتما درج خواهد شد.
3- در مصاحبه از آوردن اسم من با عنوان خیالی "محمد مهاجر" نام برده شده که اظهرومن الشمس است که هر کسی می داند که من مسئول خانه کاریکاتورم و نه آقای مهاجر خیالی! که در این باره نیز شکایت دارم.
4- من در مصاحبه از وحدت هنرمندان کاریکاتوریست در ارتباط با توهینی که به پیامبر گرامی اسلام داشته اند صحبت کردم که در این مصاحبه همه چیز به گونه ای تحریک آمیز تنظیم شده که باعث شکستن دلهای من و همه دوستانم شده است .
5-اولین برخورد با ماجرای کاریکاتورهای موهن از پیامبر اکرم توسط آقای حیدری چاپ شد و دوست گرامیم که از قاریان برجسته قرآن و فردی کاملا مقید است در این ارتباط تلاشی بی وقفه داشت . من اگر در مورد ایشان و مطلب " میشل لوئینگ وکاریکاتورهای چماقی" حرفی زدم ناشی از دلتنگی ام نسبت به اشاره های ایشان بود که بعد از درج این اخبار با هم صحبت کردیم و وقتی مشخص شد که مطلب میشل لوئینگ کذب نبوده ، با تصمیم گیری و هم اندیشی کل این مطلب از روی هر دو سایت ایران کارتون و هادی تونز پاک شد (که باز به عمد در اینباره در این نشریه اشاره شده که هادی تونز از انعکاس این خبر سر باز زده است که من در این مورد نیز قطعا اقدام خواهم کرد) در عین حال در مورد مطلب "کاریکاتورهای چماقی" هم تصمیم گرفتیم که در جلسه ای دوستانه دور هم بنشینیم و با هم مناظره کنیم .
6-در این اتفاق هر گونه برخوردی صورت بگیرد مسئول آن نشریه یالثارات است و به طور قطع با آن برخورد خواهیم کرد.
7-در این نشریه حتی یه دوست عزیزم نیرومند نیز با نوشته تند " حلقه رندان " حمله کرده اند ، و نسبت های ناروایی داشته اند، چطور دوستان گرامیم می توانند قبول کنند که من نیز وارد این حلقه رندان شده ام.
در پایان باید بگویم که از این اتفاق سخت پریشان و متاسفم ، قطعا خود من نیز در این ماجرا مقصر بوده ام و شرمنده ام که سفره ی دلتنگی هایم را برای کسانی پهن کردم که نمی شناخته ام.
این لحظات برای من به سختی و کندی می گذرد و از این مصائب دلم لبریز از خون است ، چه آسان آبرو می برند و چه دردناک که با دین پروری ما را به مسلخ می کشند.
امیدوارم دوستان و همکارانم عذر من را بپذیرند و باور کنند که حرفهایی همچون " تهدیدات مزدوران داخلی " از زبان من هیچگاه بیان نشده است.


نظرات



زبان:




هنرمندان ایرانی
هنرمندان خارجی

آرشیو اخبار
خانه

© 2005-2017 irancartoon.ir All rights reserved.

irancartoon.com
Powered & Hosted by: Gardoon Web Solutions
Gardoon Web Solutions